Zoeken

FAQ

Impact

Bijna! Op onze website zijn nog een aantal producten met bijenwas of wol te vinden, maar voorderest is Zo Zero volledig vegan & dierproefvrij.

Zodra deze producten uitverkocht zijn, zullen wij verdergaan als een volledig vegan winkel.

Bekijk hier onze collectie vegan & dierproefvrije producten.

Ja! Alle producten op onze website zijn volledig vrij van palmolie.

Voor de aanleg van oliepalmplantages worden grote stukken regenwoud gekapt. Er bestaan keurmerken voor 'duurzame palmolie', maar uit onderzoek blijkt dat bedrijven ondanks een duurzaamheidslabel op hun producten nog steeds in verband worden gebracht met vernietiging van tropisch regenwoud.

Om deze redenen hebben wij ervoor gekozen geen producten met palmolie aan te bieden. Voor meer informatie zie onze pagina palmolievrije producten.

Zoveel mogelijk! Het is vooralsnog niet mogelijk om 100% plasticvrij te zijn, wij maken een uitzondering voor enkele producten waar nog geen goede alternatieven voor beschikbaar zijn. Deze producten zijn wat ons betreft op dit moment de meest duurzame optie.

Denk hierbij aan een tandenborstel met nylon haren. Het enige alternatief voor de nylon haren is varkenshaar, wat voor ons als veganistische winkel geen optie is. Ook bevatten veel potjes en flesjes plastic liners voor de houdbaarheid van de producten, hiervoor is op dit moment nog geen betaalbaar alternatief gevonden.

Zodra er volledig plasticvrije alternatieven ontwikkeld worden, zullen wij die uiteraard opnemen in ons assortiment.

Bekijk onze collectie plasticvrije producten voor alle producten die 100% plasticvrij zijn.

Wij verpakken onze producten volledig plasticvrij en we gebruiken zoveel mogelijk hergebruikte doosjes en hergebruikt opvulpapier.

Lees meer over ons verpakkingsbeleid op onze impact pagina.

Wij proberen zoveel mogelijk producten te verkopen die lokaal geproduceerd worden, bekijk hiervoor onze collecties 'made in NL' en 'made in Europe'. Op onze productpagina's staat voor elk product aangegeven waar het geproduceerd is.

We verkopen ook producten die buiten Europa geproduceerd worden. Sommige duurzame grondstoffen zoals bamboe komen met name voor in landen zoals China. In dat geval is het beter om producten ter plekke te produceren zodat alleen het eindproduct vervoerd hoeft te worden.

Daarnaast is het voor sommige producten, zoals RVS flessen en RVS lunchboxes, niet mogelijk om lokaal geprobeerde producten te vinden, omdat er simpelweg geen fabrieken zijn die deze producten maken.

Ten slotte zijn wij van mening dat niet alle productie die plaatsvindt in China slecht is. Neem Bambu Home als voorbeeld. De oprichters van Bambu Home werken en wonen al meer dan 15 jaar in China en alle producten worden lokaal gekocht en geproduceerd in nauwe samenwerking met kleine familiebedrijven.

Bestellen

Bij het uitchecken krijg je onder het kopje 'Informatie' de optie om snel af te rekenen met PayPal of Google Pay. Dit is een optie om versneld af te rekenen waar je geen gebruik van hoeft te maken.

Om gebruik te maken van iDEAL of andere betalingsmogelijkheden klik door naar het kopje 'Betaling' in de checkout.

Je kunt gebruik maken van de volgende betaalsystemen

iDEAL - Creditcard - Bancontact - PayPal - Apple Pay - Google Pay

Bank-overschrijving

Betaal binnen 14 dagen via een bankoverschrijving. Na 14 dagen wordt je bestelling automatisch geannuleerd. Let op: je bestelling wordt pas verwerkt wanneer de betaling bij ons binnen is.

Cadeaubon

Je kunt gebruik maken van de cadeaubon door de code in te voeren tijdens het afronden van je bestelling. Is het bedrag van je aankoop hoger dan het te besteden bedrag op de cadeaubon, dan kun je het resterende bedrag via een van de andere betalingsmogelijkheden afrekenen.

Wij vragen je telefoonnummer zodat Budbee je contstant op de hoogte kan houden van de laatste informatie over de bezorging.

Je telefoonnummer zal alleen voor dit doeleinde gebruikt worden.

Je ontvangt een bestelbevestiging nadat je je bestelling hebt geplaatst. Wil je ook de factuur ontvangen? Stuur dan een berichtje naar hallo@zozero.nl of laat een notitie achter bij het plaatsen van je bestelling.

Als je pakketje nog niet is verzonden dan kan dat zeker! Stuur een mailtje naar hallo@zozero.nl met daarin de producten die je wilt toevoegen. Wij zullen de producten aan je bestelling toevoegen en je een betaallinkje sturen.

Als je bestelling al onderweg is, is het helaas niet mogelijk nog een product toe te voegen, maar je kunt altijd een nieuwe bestelling plaatsen via onze website.

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je je bedenkt. Stuur dan zo snel mogelijk een mailtje naar hallo@zozero.nl.

Als je pakketje nog niet verzonden is, kunnen wij jouw bestelling annuleren. Is je pakketje al onderweg? Dan mag je je pakketje ongebruikt en in originele staat en verpakking terugsturen.

Voor meer informatie over ons retourbeleid zie Verzenden & Retourneren.

Verzending

Dat kan! Je kunt je bestelling bij ons ophalen op de Overschiestraat in Amsterdam West. Plaats hiervoor je bestelling, kies als bezorgmethode 'ophalen - op afspraak' en stuur een mailtje naar hallo@zozero.nl om een afspraak te maken.

Bestellingen worden binnen 1 à 2 werkdagen overgedragen aan Cycloon, PostNL of DPD. Je wordt op de hoogte gehouden van de laatste informatie over de bezorging via de tracking link.

Pakketjes binnen Nederland worden doorgaans binnen 1 à 2 werkdagen bezorgd en pakketjes naar het buiteland binnen 2 tot 7 dagen.

Voor meer informatie over ons beleid betreffende verzenden en retourneren zie: Verzenden & Retourneren.

Nederland

Voor bestellingen boven de € 50 (exclusief verzendkosten) betalen wij voor jou de verzendkosten, onder dit bedrag rekenen wij € 4,50 per pakketje.

Buitenland

Voor de verzendkosten en ons beleid omtrent verzenden naar het buitenland zie Verzenden & Retourneren.

Wij begrijpen dat het vervelend is om verzendkosten te moeten betalen, maar helaas is dit inherent aan een online bestelling. De koerier komt het pakketje bij ons ophalen om deze vervolgens bij jou te bezorgen en dat brengt kosten met zich mee.

Wij zijn ons ervan bewust dat grote partijen deze verzendkosten in veel gevallen voor jou betalen, maar als kleine sociale onderneming is dat voor ons helaas niet altijd mogelijk. Deze extra kosten zouden ervoor zorgen dat wij niet meer kunnen bestaan.

Om onze klanten tegemoet te komen, hebben wij er voor gekozen de verzendkosten voor jou te betalen als alle producten bij elkaar meer dan € 50 (inclusief korting) zijn. Kom je in totaal onder de € 50 uit dan bekostigen wij een gedeelte van de verzendkosten en brengen wij een eigen bijdrage bij jou in rekening.

Is het totaalbedrag van jouw bestelling minder dan € 50, door bijvoorbeeld een toegepaste kortingscode, zou je ervoor kunnen kiezen om een extra product aan je bestelling toe te voegen waardoor jouw bestelling weer boven de €50 is. In dat geval zullen wij de verzendkosten in zijn geheel op ons nemen.

Dat kan zeker! Wij leveren naar alle landen binnen de Europese Unie. Voor de volledige lijst en verzendtarieven zie Verzenden & Retourneren.

Algemeen

Wat leuk dat je een kaartje mee wilt sturen met de bestelling! Dat is geen probleem.

Bestel één van deze kaartjes en laat een lieve boodschap achter in het opmerkingenveld bij het uitchecken van je bestelling. Dan sturen wij een handgeschreven kaartje met jouw persoonlijke bericht mee met de bestelling. We kunnen het berichtje ook voor je in de doos schrijven.

Ja dat kan! Nooit meer nadenken of je genoeg wasmiddel, vitamines of tandenborstels in huis hebt, lekker makkelijk toch!? En dan ontvang je ook nog eens korting!

Ga naar de productpagina en selecteer de knop 'abonneer en bespaar'. Kies hoe vaak je het product wilt ontvangen en voeg het toe aan je winkelmandje. In de bestelbevestiging ontvang je een link naar het portaal om jouw abonnement te kunnen beheren.

Je abonnement loopt automatisch door totdat je jouw abonnement zelf stop zet. Je kunt jouw abonnement aanpassen, annuleren of stopzetten door in te loggen op het portaal of een mailtje te sturen naar hallo@zozero.nl.

Is het niet mogelijk een abonnement af te sluiten op jouw favoriete product? Stuur ons dan een berichtje op hallo@zozero.nl en dan maken we het mogelijk!

Wij begrijpen dat het vervelend is om verzendkosten te betalen en daarom denken we graag met je mee!

Voor alle bestellingen onder de € 50 euro brengen wij verzendkosten bij jou in rekening. Als je geen verzendkosten wilt betalen, kies er dan voor om meerdere producten minder vaak te ontvangen. Zodra de totale waarde van jouw abonnement boven de € 50 euro is, zullen wij de verzendkosten op ons nemen.

Zo heb jij een klein voorraadje thuis, maar ben je wel goedkoper uit én zorgen we samen voor minder belasting van het milieu door minder bezorgingen.

Door lid te worden van ons Loyalty Programma geniet je van exclusieve 'rewards'.

Plaats een bestelling, volg ons op Instagram, 'like' onze Facebook pagina of vier je verjaardag met ons en verdien plastic-free pennies. Wanneer je genoeg plastic-free pennies hebt verzameld, kun je deze inwisselen voor kortingscodes of gratis verzendkosten!

Ook kun je je vrienden en familie blij maken met een kortingscode. Zodra zij deze gebruiken, verdien jij ook een reward!

Klik hier voor meer informatie over het Loyalty Programma of meld je meteen aan.

Je kunt je via dit formulier aanmelden. Wij zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen. Zie Aanmelding Leveranciers voor meer informatie over het worden van Zo Zero leverancier.